تحولات لبنان و فلسطین

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از عملکرد فدراسیون کشتی گفت: عملکرد خوب این فدراسیون باعث شده نگرانی از این بابت نداشته باشیم و امیدوارم سایر فدراسیون‌ها نیز بر این اساس حرکت کنند.

دنیامالی: از بابت کشتی نگرانی نداریم/ از الان به فکر المپیک هستیم

 احمد دنیامالی که چهارشنبه شب برای بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی حاضر شده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت این است که برای ساخت این مجموعه کار ارزشمندی صورت گرفته و به سادگی به دست نیامده است. من از ابتدای شروع کار اینجا با علیرضا دبیر در ارتباط بودم و او برای ساخت این مجموعه زندگی خود را گذاشته است.

وی ادامه داد: با فاصله از بسیاری از کشورها جلو زده‌ایم، هرچند دبیر راضی به وضع موجود نیست اما کشتی ایران از این فضا و فرصتی که دارد استفاده خواهد کرد و درخشش بیشتری خواهد داشت. بعد از المپیک پاریس همه نگاه‌ها به المپیک بعدی است. همه بحث‌ها این است که کشتی ایران صاحب سبک است اما در حوزه هوش مصنوعی و نرم افزار و شبیه سازی باید کار شود.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: با توجه به نتایجی که کشتی ما در المپیک پاریس به دست آورد جوانان بیشتری به این ورزش روی آورده‌اند. از هر فرصتی که امکان داشته باشد استفاده خواهیم کرد و در جمع کشتی‌گیران حاضر می‌شوم.

وی افزود: فدراسیون‌های دیگر هم برنامه‌ریزی کنند تا شرایط بهتر شود. ما برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی برنامه داریم‌. بازی‌های بعدی و المپیک ۲۰۳۲ استرالیا را هم در برنامه داریم و اگر می‌خواهیم در المپیک موفق باشیم باید فشار زیادی را متحمل شویم.

دنیامالی گفت: قبل از المپیک فشار زیادی روی کشتی و تکواندو بود، این فشار پیش از این روی وزنه‌برداری هم بود و همه رشته‌ها باید به یک بالندگی برسند که به کشتی و تکواندو کمک کنند تا مدال‌های ما بیشتر شود. اگر قرار باشد در المپیک مدال بگیریم باید بیشتر کار کنیم. همه مدال‌ها ارزشمند است اما روی طلا باید کار کنیم چرا که در رده‌بندی و در جدول جایگاه بهتری خواهیم داشت. پرچم مقدس ایران و سرود ایران باید در میادین جهانی بارها دیده و شنیده شود.

دنیامالی تصریح کرد: وضعیت کشتی‌گیران خوب است و دیگر شاهد رفتارهای سینوسی نیستیم، امروز کشتی ما از یک عملکرد به سمت بالا و خطی برخوردار است و خوشبختانه کشتی به این جایگاه رسیده است و خیال ما از این بابت راحت است.

وی در واکنش به مشکلاتی که در بحث صدور روادید به وجود می‌آید، گفت: بحث صدور روادید مربوط به امروز و دیروز نیست و همیشه این مشکل را داشته‌ایم، بر اساس منشور المپیک ورزش سیاسی نیست و باید روادید ورزشکاران صادر شود. وزارت امور خارجه هم کمک می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم را دیده‌ایم.

او همچنین در مورد بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های دبیر این است که در مناطقی که بهتر هستند فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد و باید فضاهای جدید ایجاد شود. هر استان اگر پیگیر باشد بهتر می‌توان به نتیجه رسید. فدراسیون و وزارت ورزش هم تعهد دارد و کشتی در ایران نهادینه شده و این فضا و فرصت برای همه استان‌ها فراهم می‌شود.

وزیر ورزش در مورد ساخت مجموعه ورزشی هم گفت: ساخت یک ورزشگاه نیازمند کارهای اساسی است، بحث پیوست‌های فرهنگی، محیط زیست و مدیریت شهری، جایگاه و موقعیت، طی کردن مراحل قانونی، موضوعاتی از جمله ترافیک، جا نمایی و تامین منابع مالی این پروژه بزرگ و مواردی از این دست باید به خوبی دیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

دنیا مالی گفت: روسای فدراسیون‌ها جایگاه مهمی دارند اما اگر رشته.ای الان موفقیتش به حداقل رسیده باید گذشته آن را هم دید، اگر بخواهم گذشته را نقد کنم باید تمام انرژی خودم را صرف آن کنم اما بر اساس شرایط موجود تصمیم خواهیم گرفت. موضوع منابع مالی و کمک به فدراسیون و برنامه خواستن از آنها و پایش کردن رفتارهای آنها مطابق با برنامه‌ای که ارائه شده بسیار مهم است و فراموش نکنیم برای موفقیت در ورزش باید شاهد استمرار فعالیت ها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.